، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره

روانشناسی بازی

معرفی کتاب داستان برای کودکان 5 سال به بالا

1392/8/12 23:22
18,347 بازدید
اشتراک گذاری

 

 هیوا جان 5 سال و 9 ماه

http://sos.niniweblog.com/post358.php

دوستان عزیز برای سهولت عزیزانم و دسترسی سریع به کتابها تمام مطالب مربوط به کتاب های فارسی در این قسمت آورده شده است:

دوباره سلام. و اما کتابهای داستان و دایره المعارف جدید 

 

کتاب هنری خیلی خیلی خوب. برای سن 5 سال به بالا...ما تازه میخواهیم شروع کنیم.

کتاب

کتاب هنری

و چیستان نامه خیلی خیلی خوب هیوا. کتابی بسیار عالی هست. بخصوص برای بچه های تراشه ها. من همیشه وقتی این کتاب رو که هیوا هفته ای چند بار میاره کار میکنم کلمات رو چون با فونت درشت نوشته شده به هیوا نشون میدم و میخونه. همچنین بازی چیستان داره و توضیحات کلی در باره مفاهیم اصلی. 

کتاب

این کتاب با داستانهای واقعی بسیار ساده مفاهیم و اداب اولیه اجتماعی رو خیلی خوب و واضح به بچه ها یاد میده. من مجموعه چند جلدیش رو گرفتم و چون جملات بسیار کمی داره هیوا خودش حفظ شده و البته برای تمرین خواندن هم خودش استفاده زیادی از این کتاب میکنه. 

کتاب

و کتابی عالی تصاویر عالی برنده چندین جایزه کودکان در ادبیات امریکا...

ترس ، اضطراب ، استقلال ، مهربانی ، کمک به دیگران و خیلی موضوعات دیگر رو با زبانی بسیار ساده بیان میکنه.

کتاب 

دوستان خوبم من طوری عکس گرفتم که انتشارت و نام کتاب بخوبی مشخص باشه. پس لطفاااااااااااااااااا برام نویسید اسم دقیق و انتشارات رو بنویسم چون واقعا وقتشو رو ندارم.

 

اول دخترکم در حال مطالعه :))))

 

خواندن کتاب

این مجموعه از بهترین مجموعه های موجود هست. تمام عناوین رو از جمله " پوشاک " " غذاها "  " فصلها " لباسها " و غیره...من تمام مجموعه ها از جمله علوم و ریاضی رو گرفتم. کتابهایی ابتدایی هست و برای شروع اموزش غیر مستقیم ریاضی خیلی خوب هستش.

کتاب ریاضی

کتاب بعدی که بعد از قبلی ادامه دادیم :

و بعدی...تصاویر عالی داره با رنگ آمیزی و چاپ عالی.

کتاب ریاضی

و آخرین مرحله که یکم دشوارتر و داراری مفاهیم خاص تره. مثل دایره باز دایره بسته. خط منحنی خط شکسته خط صاف. که من در اموزش هر قسمت خودم فعالیتهایی رو به شاضافه میکنم. مثلا وقتی خط باز رو کار میکنیم میریم و به هیوا میگم تمام چیزهایی که دایره باز هستند برام پیدا کنه. یا مثلا خطوط منحنی که بیرون میبینیم رو برام بگه...مثل کوه :)))) وقتی در این کتاب مفهوم نرم و زبر رو کار میکنه که من قبلا با روش مونتسوری با هیوا کار کردم از کودک میخواد یک جسم نرم و یک جسم سفت رو پیدا کنه و روی صفحه بچسبونه. برای همین فعالیتها من مجموعه کتابهای گاج رو خیلی دوست دارم. از این مجموعه " علوم پیش دبستانی " رو هم داریم. که اونهم عالیست.

ریاضی

این مجموعه رو از انتشارات امامزاده ای و به توصیه شخص ایشون گرفتم و هنوز شروع نکردم تا هیوا کمی بزرگتر بشه. شنیدم کتابی بسیار عالی هست. برای هوش ریاضی و بصری بچه ها. ( البته در حال حاضر ما مشغول کار با این کتاب هستیم )

کتاب اموزشی

 

 

 فعالیت این هفته ما درباره کتاب بود. کتاب بسیار خوبی به نام " سفر به سرزمین وحشی ها " این کتاب همانطور که میدانید از جمله کتابهای فلسفه کودکان است. بدین معنی که کودک را به فکر و اندیشه درباره موضوع کتاب ، همانند سازی وضعیت شخصیت کتاب با خودش و غرق شدن در درونیات دغدغه ها و آرزوهای خودش می انجامد. کتاب فوق یکی از بهرتین کتابهای سال اروپا شناخته شده و برای کودکان بالای 4 سال مناسب است . من این کتاب را از سایت خوب " هد هد " و همراه با بسته فعالیت خریداری کردم. 

 

با تصاویر در خدمتتان هستیم : :)))

برای کار با این کتاب کودک را آماده کنید . کودک سرحال باشد . از قبل با او درباره حویانات وحشی جایی که زندگی میکنند یا کارهایی که میکنند صحبت کنید . 

روی جلد کتاب را به او نشان دهید و بگویید حدس میزند کتاب درباره چه باشد . 

کتاب و فعالیت

بعد درباره نظرات او و حتی ترسهای او از حیوانات وحشی نوع پوشش بدنشان نوع غذا و هرچیزی که میدانید کودک به آن علاقه دارد حرف بزنید. ما هم همین کار را کردیم. کنار کتابخانه نشستیم که دستمان به گنجینه برسد :)) بعد هیوا گفت برایش گوریل بکشم منهم کشیدم. گوریل آبی. هیوا گفت روباه حیوان وحشی است اما اگر خانوم باشد کمتر وحشی میشود و برایش یک عدد پاپیون گذاشت :)))

 

کتاب زیر بهمراه مجموعه بوده و تمامی این مراحل را برایتان توضیح میدهد .

 

بعد این کتاب خوب را که یک مجموعه کامل است و ما سه عنوانش را داریم برداشتیم و از آن حیوانات وحشی و دیگر مسائل مروبطه را نگاه کردیم :)

فلسفه کودکان

این صفحه به برسی گرگها میپردازد و همینطور که میخواندیم برای هیوا گفتم که هیوا گروهی شکار میکنند و بیشتر چه جاهایی زندگی میکنند ...

لیست جدید  کتابهای هیوای من :

متشکرم از سایت خوب هدهد برای عناوین عالی و سرعت بالای ارسال کتابها.بسیار با کیفیت هستند و

همگی از بهترنیهای دنیا.

 

 

بوسه هایی برای بابا

از این کتاب خیلی زیاد خوشم اومد. تمام شعرهای قدیمی رو خانوم باغچه بان بصورت کتاب دراوردن با تصاویر عالی.

 

خانم حنا به گردش می رود

 

دست هایت را بشوی

دودو به سفر می رود

سه جادوگر

لطفا چراغ را روشن بگذار

من مامانمو می خوام

مجموعه ای بسیار عالی برای پردازش ذهن بچه ها. بصورت چیستان هست این کار.

واژه نامه چیستانی - تصویری

چرا من بابامو دوست دارم

یک داستان محشر

سعی میکنم سه ماهی یکبار از این سایت خرید کنم. چون عناوین کنابهایش بسیار جدید هست و کتابهایی که در سایت اینترنتی اروپایی میبینم اینجا ترجمه شده و هست. امیدوارم هیوا هر چه زودتر بتونه کتابهای خوبشو بخونه.

 

 به درخواست دوستان عزیز لیست کتابهای کتابخانه خودم رو میذارم. بعضی از کتابها مخصوص سن خاصی هست. بعضی حالت مجموعه داره که به نظرم برای هر مادری لازم هست. سعی میکنم لزوم د اشتن هر کدام و میزان مفید بودنش رو بنویسم. اینهم لیست : 

از انتشارات صابرین :

تربيت بدون فرياد

نويسنده  هال ادوارد رانكل
مترجم  اكرم كرمي

 

 کودک و حدو مرزهایش

نويسنده / نويسندگان: دکتر هنری کلاود - دکتر جان تاون سند
مترجم / مترجمان: دکتر مینا اخباری ازاد

 

کلیدهای برخورد با کودک 1 ساله  ( تا 4 ساله رو خریدم بر حسب سن هیوا در هر سن )


كليدهاي شناخت و رفتار با دخترها

نويسنده / نويسندگان: دكتر نانسي اسنايدرمن/ پگ استريپ
مترجم / مترجمان: اكرم كرمي

 

چگونه به کودک خود "نه" بگوییم .

نویسنده : دکتر ویل ویلکاف

مترجم : زهرا جعفری

 

مشکلات خواب کودکان 

نویسنده : دکتر سوزان گاتلیب

مترجم : اکرم کرمی

 

آشپزی نوین برای کودکان

نویسنده : بلاندین مارکاده

مترجم: دکتر افرا شکوهیان

 

کلیدهای تربیتی برای والدین تک فرزند

نوشته: کارل پیت هارک

مترجم: دکتر مسعود حاجی زاده

 

کلیدهای پرورش هوش عاطفی 

نوشته : دکتر جان گاتمن

مترجم: فرناز فرود

-------------------------------------------------------

کتابی بسیار عالی که هر مادری باید بعنوان یک رفرنس همیشه در اختیار داشته باشه. این کتاب توسط خانم جو فراست نوشته شده. که برنامشو قبلا در ماهواره میدیدم و الان هم به فارسی پخش میشه. رهنمودها و دیسیپلین این خانم واقعا قابل تطبیق برای ما ایرانیها هست و میشه بهش عمل کرد. بخصوص که زیر نظر دکتر ولی سهامی یکی از روانشناسان خوب ایرانی تدوین و چاپ شده.

  كتاب مادر كافي

نوشته: جو فراست[کتابها]
ناشر: زوار[کتابها]
ترجمه: مهبد ابراهيمي[کتابها]  

بهرتین کتاب برای مادرانی که نمی دونن چطور و چه بازیهایی میشه با کودک کرد. 

بازی و سرگرمی های آموزشی کودکان پیش دبستانی ( 2/5 تا 5 سالگی )

نویسنده : سوزان مردیت

مترجم : سیروس حدت

انتشارات خجسته.

 

و این کتاب هم همینطور

 

به کودک خود خواندن بیاموزید.

نوشته : بتی روت

ترجمه : منیژه گازارانی

انتشارات خجسته

 

والدین فهمیده ، کودکان تیز هوش

نوشته : دکتر جوان فریمن

مترجم: لیلا صالحی

انتشارات نسل نو اندیش

 

اینهم کتاب بسیار خوبی هست.

به بچه ها پفتن از بچه ها شنیدن

نوشته : ادل فابر

مترجم: هانیه حق نبی مطلق

 

بازیهای خلاق 

نوشته : شیلا الیسون

ترجمه:لیلا انگجی

 

یکی از کتابهایی که باید در هر خانه ای باشه.

دنیای شیرین بچه داری 

نوشته : لورانس پرنو

مترجم" لیلا سازگار

انتشارات زوربهان

 

چگونه با کودکم رفتار کنم

نوشته : دکتر گاربر

.........................

کتابهای دیگری هم هست و سایتهای خیلی زیادی برای خوب فهمیدن و خواندن. سایتهای ایرانی و خارجی که زیاد سر میزنم. و کتابهای دیگه ای که هنوز نخریدم و در فرصت نمیگنجه گذاشتنشون. امیدوارم کمکی کرده باشم.

این هم لیست کتابهایی که گفته بودم...براتون میذارم و توضیح میدم....این کتابهای عیدی هیواست. بعضی رو خودش انتخاب کرده بعضی رو  من بعنوان هدیه هفتگی براش میخرم...

کتاب احساسهای تو برای گروه سنی 6 تا 10 سال هست. اما من همرو برای هیوا خوندم. با احساساهاشون آشنا میشن و البته بستگی به رویحه بچه و شناختی که ازش داریم میشه.

کتاب

کتاب " کلیله و دمنه " قصهه ای قدیمی کلیله و دمنه رو ساده کرده و خیلی ساده و شیوا برای بچه ها بازگویی کرده. این کتاب هم خیلی خوب بود....بخصوص که بچه هارو با تاریخ و ادبیات قدیم فرهنگ مون آشنا میکنه. قصه هاش کوتاه و خوب هست.

کتاب

این مجموعه قصه هایی هست که قدیمها من همه رو داشتم. الان همه اومده با یک چاپ تر و تمیز و تصویر سازی بسیار خوب. اینهم برای شبهای ما عالی بود.

کتاب

اینهم عالی بود....

کتاب

این کتاب رو روز ها برای هیوا میخونم. گاهی نه طبق برنامه. اطلاعات عمومی هست. سوالای ساده هیوارو پاسخ میده..اما عموما جواب سوالای پیچیدشو با ویدیو و برنامه هایی که از اینترنت میگیرم میدم..مثلا سوالاتی درباره اینکه بدن ما از چیه؟ ما از کجا اومدیم؟ من چطور اومدم تو شکم تو؟ تو چطور با بابا ازدواج کردی؟ من از کجا به دنیا اومدم؟ من اینهارو کاملا واقعی و بصورت قصه براش میگم.. داستان تخمک و اسپرم رو میگم و ویدیو تولد واقعی بچه رو براش میذارم. خیلی زود متوجه میهش و تشکر میکنه :)

این کتاب رو خیلی زیاد دوست دارم. فک کنم همه کارتونهاشو دیده باشیم. این کتاب رو تا جلد 3 داریم. از تهران خریدیم . خیلی جالب و خوبه و کارهای روزمره یک بچه 4 ساله رو نشون میده...

کتاب

این کتاب درباره واقعیت خشم هست. بچه های  ساله خیلی زود عصبانی میشن. البته من کاملا به هیوا نشون دادم چطور خشمشو خالی کنه اما گاهی خیلی از دستم عصبانی میشه چون اوضاع بر وفق مرادش نیست و نمیتونه کارایی که میخوادو بکنه..مثلا خانوم گل نمیتونه لباس لختی بپوشه و چون هوا هنوز سرده ناراحت میشه..نمیتونه زیاد کارتون ببینه.نمیتونه بره خونه همسایه..این کتاب خیلی بهش کمک کرد..

کتاب

کتاب علمی....درباره کیهان و آسمان

کتاب

درباره مادر...من اولین بار گریه کردم..دو زبانست و هیوا خیلی زیاد دوستش داره..

کتاب

انتشارات کانون پرورش کودکان و نوجوانان...هدیه دوست پدر هیوا....

کتاب

سری کامل دختر آتشپاره کیتی رو جدیدا گرفتم. خیلی عالی هست. کارهای روزمره بچه های 6 سالش اما برای هیوا داستانهاش جالبه. هیوا خیلی خوب گوش میکنه برای همین من میتونم کتابهای طولانی تر رو براش بخونم...

کتاب

و سری این کتابها....آشنایی با مشاغل...

کتاب

این کتاب هم آموزشی هست..برای نمونه گذاشتم. واقعا عالی هست...واقعا....

کتاب

در کل کتابها زایده..چون دیدم همه دوستان دوست داشتن درباره نوع کتابها بیشتر بدونن اینهارو گذاشتم...اما من به شخصهز یاد کتاب میخرم..کلا اسراف میکنم به حد زیاد...کتاب بالارو خیلی دوست دارم..از این کتابها زاید دارم..اما بهترنی نوع باز بازی هست که خود بچه انتخاب میکنه حتی اگر دویدن و هیچ کاری نکردن باشه..یا گردگیری کردن که هیوا خیلی زیاد انجام میده....یا حرف زدن...این چند روزه ما کلی خوابیدیم و حرف زدیم..از همه چیز..آسمون و بارون و خاطرات بچگیهای من...و من به نتیجه های عالی رسیدم..خودمو رها کردم..به خودم بعنوان یک زن نگاه کردم..برای خودم وقت گذاشتم...تا هیوا هم بدونه به خودش و خواسته هاش احترام بذاره. دیروز دییدم هیاو اسم خودش و من و خیلی های دیگرو به فارسی میشناسه اما اصلا باعث نمیشه خوندن و نوشتن یادش بدم..اصلااااا...:))

 

خوش باشید....

 

 

اینها لیست کتابهای جدید تو هستند. از نمایشگاه کتاب تا هدیه های هفتگی...

کتابهای هنری :

کتابی برای نمایش های عروسکی قدیمی و سنتی همراه با بازی. این خانم خود برگزار کننده سری بازیهای نمایشی در ایران و اروپا میباشند. خریداری شده از نمایشگاه کتاب/غرفه کتابهای خارجی.

 

 

کتابهای هنری

این کتاب داستان کودکی است به نام هنر. در این داستان اتواع نقاشیهای جالب با تکنیکهای مختلف با این پسر عنوان و اموزش داده میشود. خریداری شده از نمایشگاه  کتاب / غرفه کودکان و نوجوانان

 

کتاب

از این کتابها چندین سری موجود میباشد . که هر کدام به توضیح و اموزش تکنیک خاصی میپردازد.

کتاب

.................................................................................................................................

کتابهای علمی :

سری کامل هر کدام در باره موضوع خاصی است.خریداری شده از نمایشگاه کتاب. غرفه انتشارات مدرسه.

سری کامل.نمایشگاه کتاب/انتشارات مدرسه

این کتاب به بحث و بررسی انواع اجسام میپردازد با شکلها و تصاویر بسیار خوب.

کامل برای پاسخ هر سوالی. متابی که فکر میکنم داشتنش برای هر کودک و مادری الزامی است. 

نمایشگاه کتاب.

 

به قدری زیبا همراه با تصاویر خوب و با کیفیت هست که از دیدن و خوندنش سیر نمیشیم. برای ظهرها بیشتر ازش استفاده میکنم.

..................................................................................................................................

کتابهای داستان و بازی 

این کتاب سرگرمی و بازیهایی است که باز فکر میکنم داشتنش بسیار برای من و هیوا مفید بوده است. بخصوص برای زمانی که بیرون از منزل در رستوران یا سفر هستیم میتواند بسیار سرگرم کننده باشد.

نمایشگاه کتاب/انتشارات بتفشه

عالی برای قصه گویی شب. انشارات بنفشه

عالی. مناسب برای روزها.

این مجموعه قصه درارای تصاویر بهترین نصویر گران کودک هست . از غرفه مشهد خریدم .  تعجب کردم اینقدر با کیفیت خوب داستانها همه درباره بهترنیهای حکایات شاعران و نویسندگان قدیمی تاریخی مت..از جامی گرفته تا سعدی و نظامی و همه و همه ساده شده با کیفیت. کل داستانها 10 کتاب بود در یک کاور زیبا. اینها هم برای قصه خوانی روز بسیار توصیه میکنم.

کل مجموعش عالیه. من همرو خریدم.

اینها بودند سری کتابهای جدید هیوا. بهترینها رو برایتان ارزومندم.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)